System Vtec czyli zmienna faza rozrządu . Polega na tym że zawory silnika otwierają się bardzie bądź mniej w zależność od obciążenia . Mianowicie kiedy wciskamy gaz do dechy system vtec uaktywnia się w tym momencie silnik zasysa więcej powietrza i umożliwia podanie większej dawki paliwa gdzie momentalnie wzrasta moc silnika Jest
to możliwe dzięki umieszczonym na wałku rozrządu krzywkach o różnym
rozmiarze. Wałek kręcąc się obraca krzywkami, które z kolei naciskają na
popychacze, a te otwierają zawory. W silniku z systemem Vtec, dla
jednego cylindra pracują 3 krzywki – dwie małe i jedna duża, umieszczona
pomiędzy nimi. Gdy silnik nie jest obciążony, działają dwie małe
krzywki, które powodują mały skok popychaczy zaworowych, a więc
umożliwiają zassanie określonej ilości powietrza do cylindra.
Bloki i głowice silników VTEC wykonywane są w wysokociśnieniowej technologii odlewniczej przyspieszającej proces produkcji. Aluminium zawiera włókna krzemowe podwyższające wytrzymałość odlewu, co pozwala nieco skrócić silnik i podwyższyć jego sztywność, a w wyniku otrzymać więcej miejsca pod maską i mniej hałasu. Tak zwana otwarta struktura bloku oznacza istotnie uproszczenie procesu odlewniczego. Teoretycznie powinno to powodować spadek sztywności silnika, ale dzięki zastosowaniu zaawansowanych analiz komputerowych udało się uniknąć tego zjawiska. Ścianki bloku tego silnika schodzą poniżej osi łożysk wału korbowego. Stosuje się też bardzo sztywne, aluminiowe pokrywy łożysk.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz